Η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη στα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα: προωθώντας αποτελεσματικές πρακτικές
- Γράφτηκε από τον/την Super User
Τίτλος: «Η διαφορετικότητα και η συμπερίληψη στα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα: προωθώντας αποτελεσματικές πρακτικές»
Κωδικός: 1EL01-KA122-SCH-000073761
Χρόνος υλοποίησης: 31/12/2022 έως 29/06/2024
Περιγραφή προγράμματος
Το παρόν σχέδιο υλοποιήθηκε από την ΠΔΕ Ηπείρου και αφορούσε το προσωπικό του ΚΕΔΑΣΥ Ιωαννίνων, φορέα τον οποίο εποπτεύει (Ν. 4823/2021) και ο οποίος εμπλέκεται άμεσα με τις σχολικές μονάδες ευθύνης της.
Στόχοι του προγράμματος:
- Ποιοτική αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών.
- Εμπλουτισμός των υπηρεσιών αξιολόγησης, συμβουλευτικής και υποστήριξης που παρέχει το ΚΕΔΑΣΥ Ιωαννίνων στα σχολεία αρμοδιότητάς του και στις οικογένειες που εξυπηρετεί.
- Προώθηση της έννοιας της συμπερίληψης για μια εκπαίδευση χωρίς αποκλεισμούς.
- Γνωριμία με τον τρόπο που τα άλλα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα ανταποκρίνονται στις ανάγκες κάθε μαθητή, αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της σχολικής ζωής και προωθούν τη συμπερίληψη.
- Επαγγελματική κατάρτιση ανάλογη των σύγχρονων απαιτήσεων.
- Απόκτηση δεξιοτήτων 21ου αιώνα, ώστε οι εργαζόμενοι να συμβαδίζουν με τις σύνθετες απαιτήσεις της σύγχρονης πραγματικότητας,
- Ενίσχυση της διεπιστημονικότητας και της ομαδικής εργασίας.
- Ενδυνάμωση των ομαδoσυνεργατικών δεξιοτήτων που θα συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη παροχή υπηρεσιών στην εκπαιδευτική και ευρύτερη κοινότητα.
Τα μαθήματα κατάρτισης επιλέχθηκαν με στόχο να ικανοποιήσουν τους παραπάνω στόχους. Στο πρόγραμμα της Φινλανδίας με τίτλο "Special Needs and Inclusive Education" οι συμμετέχοντες γνώρισαν βιωματικά το φινλανδικό εκπαιδευτικό σύστημα, ένα από τα πιο επιτυχημένα στον κόσμο, αλλά και αποτελεσματικές πρακτικές συμπερίληψης.
Στο πρόγραμμα του Βελγίου με τίτλο "Innovation at school: Inclusion, Autonomy and Flexibility", οι συμμετέχοντες γνώρισαν το φλαμανδικό εκπαιδευτικό σύστημα και τον τρόπο με τον οποίο η αυτονομία και η ευελιξία βελτιώνουν την ποιότητα της εκπαίδευσης.
Στο πρόγραμμα της Πορτογαλίας με τίτλο" Diversity in Education" οι επιμορφούμενοι εκπαιδεύτηκαν στη διαχείριση της διαφορετικότητας με έμφαση στους μετανάστες και ανέπτυξαν δεξιότητες ενσυναισθητικής κατανόησης.
Οι δεξιότητες του 21ου αιώνα και η έννοια της διεπιστημονικότητας ενισχύθηκαν μέσω όλων των επιλεγμένων προγραμμάτων.
Στις δραστηριότητες συμμετείχαν συνολικά 16 μέλη του εκπαιδευτικού και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού του ΚΕΔΑΣΥ Ιωαννίνων.
Οι εργαζόμενοι του ΚΕΔΑΣΥ Ιωαννίνων από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα έχουν τη γνώση:
- να βελτιώσουν τις επαγγελματικές δεξιότητες και να εφαρμόσουν αποτελεσματικότερες ομαδοσυνεργατικές δράσεις για την υποστήριξη παιδιών με εκπαιδευτικές ή ψυχοκοινωνικές ανάγκες,
- να εισάγουν καινοτόμες μεθόδους και εργαλεία διδασκαλίας και αξιολόγησης,
- να εφαρμόσουν νέες τεχνικές διαχείρισης ετερογενών τάξεων,
- να δημιουργήσουν ένα δίκτυο συνεργασίας με εθνικούς και διεθνείς φορείς και να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές διάδοσης της νέας γνώσης στις σχολικές μονάδες, που υποστηρίζει τόσο η ΠΔΕ Ηπείρου, όσο και το ΚΕΔΑΣΥ Ιωαννίνων,
- να αποκτήσουν επαφή με παρόχους εκπαίδευσης και σχολεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα οποία έχουν μεγαλύτερη εμπειρία στα προαναφερόμενα θέματα, με σκοπό τη διάχυση καλών πρακτικών στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Η διάδοση των μαθησιακών αποτελεσμάτων στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα συνέβαλε στην ενίσχυση του ενδιαφέροντος για εμπλοκή σε ευρωπαϊκά προγράμματα και κατ' επέκταση στο σχεδιασμό ενός καθολικότερου πλάνου σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα ενταξιακής πολιτικής.