01-04-2019 Μήνυμα του νέου Περιφερειακού Διευθυντή της ΠΕΔΙΕΚ Ηπείρου κ. Κων/νου Μ. Καμπουράκη
Με την ανάληψη των καθηκόντων μου ως Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ηπείρου, θα ήθελα να ευχηθώ σε όλους δύναμη, υγεία και αισιοδοξία. Για μένα, μετά από μια μάχιμη πορεία πολλών ετών στη δημόσια εκπαίδευση αποτελεί μεγάλη τιμή και ταυτόχρονα μεγάλη ευθύνη η ανάληψη μιας τέτοιας θέσης.
Το Υπουργείο Παιδείας, παρά τις δημοσιονομικές δυσκολίες τα τελευταία χρόνια, έχει επιτύχει την ενίσχυση και αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος εξασφαλίζοντας τη δωρεάν και απρόσκοπτη πρόσβαση όλων των μαθητών στη γνώση και τη μόρφωση.
Στην περιφέρεια μας έχει πραγματοποιηθεί σημαντικό έργο και οι εκπαιδευτικές και διοικητικές δομές της εκπαίδευσης λειτουργούν εύρυθμα και αποτελεσματικά. Eν προκειμένω θα ήθελα να αναφερθώ στη συμβολή της συναδέλφου Αγγελικής Φωτεινού που σχεδόν τέσσερα χρόνια πρόσφερε ένα σημαντικό έργο. Έχουν μπει στέρεες βάσεις στη Περιφέρεια μας και θέλω να ευχαριστήσω την κ. Φωτεινού για την εποικοδομητική συνεργασία που είχαμε, την ενθάρρυνση και τη στήριξη που μου παρείχε.
Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μερικές βασικές αρχές και σκέψεις όσον αφορά τη θητεία μου στη θέση αυτή. Η εκπαίδευση συνιστά μια σύνθετη και συλλογική διαδικασία και για να είναι καρποφόρα πρέπει να υπάρχει συνεργασία και συνεννόηση με όλους τους συναδέλφους, είτε βρίσκονται στην αίθουσα διδασκαλίας, είτε υπηρετούν σε διοικητικές θέσεις ευθύνης. Αυτό αποτελεί προτεραιότητα για την εκπαιδευτική κοινότητα. Στόχος μας δεν είναι μόνο η βελτίωση του παρόντος αλλά ο προγραμματισμός και ο οραματισμός του μέλλοντος.
Ως περιφερειακός διευθυντής μαζί με τους συνεργάτες μου θα επιδιώξω τακτική επικοινωνία με όλους, με την Περιφερειακή και τη Δημοτική Αυτοδιοίκηση, με το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα, με τους διευθυντές εκπαίδευσης και τους διευθυντές των σχολικών μονάδων. Οι όποιες επισκέψεις μου στα σχολεία θα έχουν σκοπό τη συζήτηση θέσεων και απόψεων για τα ζητήματα που προκύπτουν και την επαφή μου με την καθημερινή σχολική πραγματικότητα.
Ιδιαίτερο θα είναι το ενδιαφέρον μου για τη συνεχιζόμενη ενίσχυση και αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης για την οποία προβλέπεται μέσα στο 2019 να καλυφθούν μακροχρόνιες ελλείψεις της, με το διορισμό 4.500 μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού. Επίσης, η ενίσχυση και η έγκαιρη λειτουργία των θεσμοθετημένων δομών αντισταθμιστικής αγωγής και η αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, με στόχο τον ανασχεδιασμό και την ανασυγκρότηση του θεσμικού πλαισίου με ενταξιακό χαρακτήρα, καθώς και η δημιουργία προγραμμάτων πρώιμης παρέμβασης.
Οι εκπαιδευτικοί και οι διοικητικοί υπάλληλοι στο χώρο της εκπαίδευσης έχουν υποστεί όπως άλλωστε και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι, τις οδυνηρές συνέπειες της οικονομικής κρίσης για την οποία δεν φέρουν ευθύνη. Επομένως, έχουν ανάγκη στήριξης και εμπιστοσύνης από την πολιτεία, με σκοπό την αναβάθμιση του ρόλου τους και ενίσχυση του λειτουργήματός τους. Ως Περιφερειακός Διευθυντής, θα είμαι στο πλευρό των συναδέλφων εκπαιδευτικών στα όποια δίκαια αιτήματα τους εμπίπτουν στην αρμοδιότητα μου και θα αγωνιστώ μαζί τους για όλα τα κρίσιμα ζητήματα της εκπαίδευσης.
Η εκπαίδευση θεωρείται ένας σημαντικός παράγοντας προώθησης των δικαιωμάτων και η ίδια αποτελεί ένα από τα βασικότερα ανθρώπινα δικαιώματα, προάγοντας την άποψη ότι το σχολείο ως κοινωνικός θεσμός οφείλει να παρέχει ίσες εκπαιδευτικές ευκαιρίες σε όλους τους μαθητές/ τριες ανεξαρτήτως κοινωνικής, οικονομικής, εθνικής και σωματικής ή νοητικής κατάστασης.
Παρά τις δημοσιονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η χώρα μας, χρειάζεται ο καθένας μας από τη δική του θέση να υπερβαίνει τον εαυτό του, ιδιαίτερα εμείς που επιλέξαμε να υπηρετήσουμε την παιδεία.
Στηρίζομαι στη συνεργασία και στη βοήθεια όλων των φορέων της εκπαιδευτικής κοινότητας, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές/τριες, τοπική κοινωνία, πολιτεία. Με συλλογικότητα και αλληλεγγύη να ενισχύσουμε τους δημοκρατικούς θεσμούς λειτουργίας του σχολείου, να ανοίξουμε το σχολείο στη κοινωνία, να αμβλύνουμε τις ανισότητες και να καταργήσουμε τους αποκλεισμούς αποδεικνύοντας ότι για μας η Παιδεία συνιστά καθολικό δικαίωμα και κοινωνικό αγαθό.